lördag 29 oktober 2011

Dålig dag...

För första gången sedan jag blev gravid har jag faktiskt haft en rätt dålig dag, humörmässigt alltså.

Jag sov nog för länge, hela dagen har varit lite ur led. Bauhaus gick bra, en kompis kom och mötte upp och vi åkte och köpte mat. Men när vi satt oss och pratade på vart jag mest stressad över att tiden gick och jag kunde inte riktigt njuta av hennes sällskap. Vid halv fem gick hon och jag satte igång med målandet direkt.

Eller rättare sagt började jag peta bort färgen som spruckit i taket, men det visar sig att jag antagligen kommer få peta bort ALL färg på hela mittsektionen av taket, så jag gav upp efter ett tag och tog tag i målningen istället. Så idag har jag:

- Målat den vägg som ska bli grå ett varv
- Spacklat alla kanter runt fönstren när jag insåg att vi inte skurit riktigt rakt och för att det ska bli fint  måste det bli slätt.
- Målat alla fönstren och fönsterfodren ett varv

Det jag borde gjort
- Målat gråa väggen ett varv till
- Fixat taket och målat det klart
- Målat vita väggen med fönstren ett varv till (men det gick inte pga spacklingen runt fönstren som måste torka)

Så jag har inte alls hunnit det jag borde.

Så lite har det att göra med mitt dåliga humör

Men mest är jag ledsen och orolig. Jag är orolig att något ska hända MT, att hon inte mår bra. Jag tycker inte hon rör sig så mycket alls som hon gjort tidigare, men BM säger bara att det är "heeeeeelt noooormaaaaalt". Och "du har tur som känner så mycket aaaaaalls". Jag skiter väl i om jag har tur som känt henne mycket. Jag blir skitorolig när jag inte känner henne LIKA MYCKET som jag gjort tidigare. Visst, hon sparkar liite, liite några gånger per dygn.

Kom igen nu MT, var snäll med mamma och bli lite mer aktiv nu...

2 kommentarer:

  1. Den är oron alltså - den är inte alls rolig!! :( Men som jag har förstått så kommer oro numera ingå i vårt vardagliga liv...så att säga:S

    See you soon!! :)

    Kraaaaaaaaaaaaam!

    /Anna

    SvaraRadera