lördag 1 oktober 2011

Ny magbild...

Slänger in en ny magbild nu när jag faktiskt nått 18+0, den finns här. På sidobilderna syns liksom inte så mycket skillnad, men om man tar lite snatt framifrån tycker jag nog att det börjar synas. Det syns iaf när jag har kläder på nu, åtminstone om dom är lite tajta.

Jag kan fortfarande ha några av mina vanliga jeans så än har jag inte börjat med mamma-byxor, kanske om någon vecka eller två. Vi får se hur det utvecklar sig =)

Har haft sån magknip ikväll. Brukar ha det i vanliga fall också lite då och då men har inte haft några sådana problem sedan jag blev gravid så jag är lite oberedd. Få ta det lite lugnt med fett imorgon så ska det nog bli bättre. Ni är sjukt intresserade av det här? Eller hur =) ?

Nåja, idag har jag varit på landet, inte för att jag faktiskt gjorde så mycket nytta, mest gosade jag med en av de andras fosterbebis. En av dem som har stuga där är alltså jour-fostermamma, en sån som tar hand om barn och bebisar som inte kan bli omhändertagna av sina föräldrar tills man hittar något lite mer permanent. Just nu har hon en söööt liten bebis-tjej =) 4 månader gammal är hon och helt bedårande.

Sedan sov jag middag i typ två timmar... Underbart skönt. Men jag kände mig lite onyttig. Oftast pysslar man på med saker som behöver göras därute. Nåja, ibland får man ha softardagar också.

Har för övrigt äntligen sett första avsnittet av Barn till varje pris. Det var riktigt bra faktiskt. Jag vet att Elida har en blogg, eller jag tror jag har hört talas om henne tidigare i "blogg-sfären", måste nog leta rätt på den nu för att se hur det går för henne. Jag har ju lovat mig själv att donera ägg om jag får efter att jag fått min bebis. Jag har inte jättemånga år på mig eftersom dom inte tar emot ägg från kvinnor över 35 i Stockholm. Nu blev jag verkligen ännu mer motiverad. Vet ni om man kan donera ägg "privat"? Jag kan känna att jag allra helst skulle vilja hjälpa någon i min egen, eller framför allt Elidas sitts.

En sak i taget kanske. Först är det RUL på onsdag för att se om allt är ok med min lilla MT. Sedan ska ju allt gå bra efter det så h*n får födas och förhoppningsvis vara en frisk liten krabat. SEDAN kan jag börja fundera mer aktivt på hur jag ska gå vidare med äggdonation.

Nä... Nu är jag trött. Blir sängen...

4 kommentarer:

  1. Oj ja, en riktig bebismage är det nu! Härligt :-)

    Elida hade en blogg under många år "väv av drömmar" men den har hon avslutat. Jag förstår henne men jag saknar hennes texter, hon är fantastisk på att uttrycka sig.

    Och visst är det fint att kunna donera ägg så att en speciell kommer snabbare fram i kön. Jag vill också göra det om mina ägg duger,men frågan är om jag hinner :-(

    Men som du säger, först ska MT komma till världen. Och jag ska också lyckas bli gravid, sen kanske vi kan plocka ägg :-)

    Kram

    SvaraRadera
  2. vilken fin idé att donera ägg till nån som inte själv har några

    SvaraRadera
  3. Kan du verkligen ha dina vanliga jeans?! Jag tycker att magen har vuxit jättemycket!!

    Jag hade också donerat ägg om jag hade fått!! Jag blev jättebesviken när jag insåg att jag är för gammal...:(

    Kram!

    /Anna

    SvaraRadera
  4. Hehe, ja jag har några jeans med bra strech, dom fungerar fortfarande. Eller riktigt låga byxor. Så tre par fungerar bra fortfarande.

    SvaraRadera