måndag 24 oktober 2011

Hantverkare på besök

Har precis haft "nästa" badrumssnubbe här för att kika på badrummet och ge en offert. Jag har en bra känsla =) Jag hoppas verkligen jag får ett bättre pris av honom. Han är mattläggare, alltså den som byter våtrumsmattan och -tapeten, så han måste ringa in någon röris-polare som får sköta den biten. Så lite tror jag att det hänger på rörisen... Spännande.

Sedan har jag bestämt mig för att göra vardagsrummet så klart att det går att vistas där innan helgen är slut. Jag tror inte jag kommer hinna med listning eller snickerimålning. Men väggar och tak ska iaf göras klart innan söndag är slut. Jag får besök två helger efter det och besökarna måste ju ha någonstans att sova!

MT kickar på lite då och då, gravidböckerna påstår att bebisen ska börja få en dygnsrytm nu, men det är inget jag direkt lagt märke till. Vi får se närmaste veckorna.

Jag har dessutom efter mycket funderande fram och tillbaka beställt tid på Tittut, som är en klinik som gör privata ultraljud i 3D. Ska bli min julklapp åt mig själv =) Den 19 december blir det. Samma dag som jag ska till Huddinge för att ta min första immuniseringsspruta. Jag är Rh-negativ och MT är positiv. Så jag får en spruta vecka 29 och en efter förlossningen för att förhindra att jag bildar antikroppar mot MT och hennes eventuella framtida syskon. Lite beroende på hur det ser ut med resande under hösten så kanske jag har en semesterdag över och då har jag bestämt att jag tar ledigt den måndagen för att handla julklappar och titta på MT. En ta-hand-om-mig-själv-dag helt enkelt. Kanske ska boka en massage då också? Lite fika på stan, långlunch (kanske med jobbar-i-stan-polaren eller min mammalediga kompis?). Ser faktiskt redan fram emot det =)

Sedan borde mina babykläder från H&M dyka upp snart? Det var trots allt mer än en vecka sedan jag beställde dem... Ska bli så roligt att bara få titta på dem!

Nä, sista jobbrycket nu innan jag måste iväg för att köpa mer takfärg...

2 kommentarer:

  1. Det låter ju hur mysigt som helst med en ta-hand-om-mig-själv-dag! :) Donatorn som jag använde senast var Rh-...men det var inget jag tänkte på...kanske inget jag behöver bry mig om heller, för den delen...

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Visst gör det!!

    Nej, du behöver inte bry dig om det. Det är bara om mamman är negativ och fostret positivt som det spelar roll. Är du positiv och bebben negativ så har det ingen betydelse.

    Kram!

    SvaraRadera