torsdag 27 oktober 2011

 Nu har jag målat sista väggen som jag inte hann med igår, Cheeeses vilken träningsvärk man får av att måla, idag var det kämpigt att lyfta penseln ovanför axelhöjd! Hahaha!! Jaja... Det är ju bra med lite axelträning, kan jag behöva. Så nu är väggarna målade första varvet. Imorgon är det "ledig" kväll då jag ska umgås med preggopolaren och sedan softa med lite godis framför de två avsnitt av PanAm, house-avsnittet och Greys Anatomy som jag spelat in sista två veckorna  för att jag helt enkelt inte hunnit kolla på tv...

Jag kom inte undan de där fem frågorna som studsat runt bland bloggarna jag följer. Så jag ska väl svara jag med. Däremot har jag nog ingen att skicka den vidare till, kanske Anna? Har du svarat? Annars, knock your self out!


1: När ingen ser eller hör mig... Tja, då gör jag väl såna äckliga grejer som man inte kan göra bland folk, typ fiser högt eller petar mig i näsan. Jag har ju bott själv sedan jag flyttade hemifrån för tio år sedan så jag gör det mesta på kvällarna, när ingen ser eller hör mig, alltså inte så himla mycket spännande =)


2. Jag går aldrig hemifrån utan min... Telefon, som nästan alla andra. Man har haft den med sig varenda stund i typ 15 år! Nu när man dessutom kan surfa i telefonen så är den rena nöjes-snuttefilten =)


3. Min blogg heter som den gör för att... Det var så det kändes när jag startade bloggen efter utomkvedshavandeskapet. Jag testade nog en del andra namn först men lite på samma tema men alla var upptagna minns jag. Poängen är att det går inte att planera livet, det blir som det blir. Oavsett jag vad jag tycker eller vill. Har ett favvotalesätt som låter enligt följande "När du planerar ditt liv skrattar gud"... Så sant som det var sagt. På gott och ont =)

 4 Om jag vågade skulle jag... Börja dejta igen. Men hela mitt psyke vrålar NEEEEJ!! Så fort jag börjar tänka på det lite mer aktivt. Så det får vänta ett tag till.


5. Om tio år kommer jag... Tja, alltså som svaret på fråga tre antyder så tror jag inte det går att planera så himla mycket för det blir som det blir ändå. MEN om jag i dagsläget fick drömma lite skulle jag förhoppningsvis ha träffat min man och fått ett syskon (eller fler) till MT; som är en frisk, trygg och glad 9-åring! Jag har dessutom ett stimulerande och roligt jobb som jag känner ger mig energi de allra flesta dagarna. Förhoppningsvis tjänar jag ganska bra också =) Jag hoppas min mamma och pappa och andra släktingar och vänner mår bra och att de är pigga och glada!


Sådärja =)


Annars flyter det på bra, fast MT har inte rört sig så mycket senaste två dagarna. Det verkar som hon kickar på som tusan var tredje dag och däremellan är hon ganska lugn. Det gillar jag inte. Att inte känna henne ordentligt. Lite småbuffar, kanske? Då blir man orolig, fast man egentligen vet att det mycket sannolikt bara är bra därinne. 


Har för övrigt fått bebiskläderna jag beställt, bara för att det ska kännas lite verkligare så la jag ut dom på sängen... Sjukt... Ska min bebis ha dom?






3 kommentarer:

  1. Så mysigt med de första bebiskläderna! Jag har fått lite av min syster...men de fick jag redan i våras så de ligger nerpackade och jag vet knappt vad det är för något. Men det är ju ändå speciellt med nytt och inte "arvegods" liksom...;)

    Kraaaaaaaaaam!!

    /Anna

    SvaraRadera
  2. oj jag hade ju tänkt skriva till dig om ett tips för länge sen fan men glömde bort och nu har du redan beställt saker fan igen

    ok här kommer tipset
    jo ALLA man känner köper kläder när man får barn, verkligen alla. Och alla köper i de 3 första storlekarna. Super skoj och så men man får verkligen mängder av grejer så man behövre inte köpa ett enda plagg själv i storlek 50...

    Sen kommer ett glapp när ingen köper nåt på ett par månader och sen fyller bäbisen 1 och man får tusen plagg igen och är uppkitat fram till julen :)

    vad jag vill säga är att köp bara kläder i storlek 68 och uppåt annars kommer du att ha onödigt mycket grejer i för små storlekar

    SvaraRadera
  3. Hehe, ingen fara Natalie =)Jag tänker nog inte köpa några fler =) Men det var roligt att få köpa lite själv. Det var trots allt på rea!

    SvaraRadera