onsdag 26 oktober 2011

Magknip

Jag har lite problem med magen, värsta knipet till och från när jag ätit. Jag vet inte VAD det är som jag äter som utlöser det heller. Kollade lite i Wilda Mathildas blogg och hon skriver en del om magknip när hon var i vecka 21. Kanske är någon fas eller så? Att tarmarna inte trivs så bra när de blir undanskuffade. Tyvärr är det inte morötter jag är känslig för heller (som hon) för det har jag inte ätit på flera veckor. Inte så intressant kanske, men lite jobbigt. Jag gillar inte att ha magknip, speciellt inte när det till och med gör ont i ryggen av den.

Annars tror jag ALLA på jobbet kommenterat "nu ser man ju att du är gravid!" idag. Kan ha att göra med kläderna jag har på mig (kort, stickad A-linjeformad klänning med skärp under bröstet) som liksom accentuerar magen lite. Kul, men när jag tittar på dem som är mega-preggo på gravid-yogan känner jag att det skulle vara ganska skönt om den håller sig liten och nätt hela tiden... Fet chans (bokstavligen)...

Åter till jobbet och statistikens underbara värld...

4 kommentarer:

  1. Jag frågade min bm om det där. Hon menade att det mycket väl beror på just det du tror, att magdelarna möbleras om en del där inne. Det kan orsaka magknip och mer eller mindre beroende på vad man äter också tydligen. Så det är inget man ska oroa sig för tydligen. Alltid bra att höra. :o)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack =) Jo, alltid bra att veta lite vad som försigår. Lättare att stå ut med då!

    SvaraRadera
  3. Åh, vad kul att få de kommentarerna nu!! Inte som jag i v 7 bara för att jag äter KONSTANT och därför är helt svullen...;)

    Kraaaam!

    /Anna

    SvaraRadera
  4. =) det går nog över sen när värsta illamåendet lagt sig! Jag gick ju ner 2-3 kilo efter vecka 12 när jag inte behövde äta heeela tiden.

    SvaraRadera