tisdag 11 oktober 2011

Nu har det delat sig...

Ja, alltså, nu har mina raka magmuskler börjat dela sig. Ordentligt.

Jag har ganska länge haft en smal "glipa" på några cm under naveln som egentligen inte förändrats så mycket. Men idag på core-passet tyckte jag det kändes lite lustigt i magen när jag skulle göra sit-ups. Så jag känner efter med fingrarna och mycket riktigt har nu muskeln delat sig flera cm ovanför naveln också. Glipan är inte så bred än, kanske 0,5-1,0 cm bara. Men tydligen går det att känna av när man tränar ändå.

Dags att lägga om träningen lite till. Inte så mycket mer raka sit-ups. Nu blir det djupare core-träning och jobb med att stärka baksida kropp och de sneda magmusklerna. Så min stackars rygg håller ihop hela vägen fram till mars.

Föresten avskyr jag fortfarande spinning. Jag sitter där på min cykel med världens smalaste, hårdaste sadel och stirrar på de andra deltagarna på passet. "Gör ni det här frivilligt???" är det enda som snurrar i mitt huvud. Men det gör ju folk uppenbarligen... Så fort MT är född och jag är tillbaka på benen med bortblåsta foglossningar ska jag gå på dance och step och sats core puls och alla andra ROLIGA konditionsklasser... Så mycket MT och barnvakter tillåter!

2 kommentarer:

  1. vilket gym tränar du på? har du kollat om de har bra barnpassning? sånt är ju guld värt.. SATS i gbg har jätte bra barnpassning. En barnvakt per barn typ :) de var super gulliga och satt och pratade och gullade med Einar och läste sagor och sånt.. helt underbart

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Så tänkte jag också när jag började på spinning men jag kom över det faktiskt och började verkligen gilla det...men jag hade en suuuuuperledare som gjorde det roligt. :) Fast jag har inte varit på spinning på lääääänge nu...

    /Anna

    SvaraRadera