onsdag 19 oktober 2011

ojoj vad jag skriver dåligt nu

Men det är väldigt mycket nu, speciellt på fritiden! Jätteroligt men ingen tid för bloggande. Så nu fuskar jag lite och skriver på jobbet.

Grattis till Bebisfrön som plussat med mannen! Underbart!

Igår var jag hos barnmorskan igen, första besöket efter inskrivningen. Fick lite info, mätte blodtryck (115/65, lågt för att vara jag), fick moderskapsintyg att skicka till försäkringskassan och lite annat smått och gott.

Bland annat måste jag testas för MRSA eftersom jag fått sjukvård (inseminationen) utomlands. Bra att dom har koll tycker jag. BM kände på livmodern och den går en liten bit ovanför naveln nu (precis som den ska =)). Hon frågade om jag börjat känna MT sparka och det har jag ju, sedan över tre veckor. Det tyckte hon var tidigt. Stödjer min tes om att jag har en framtida proffsfotbollsspelare i magen (det är bra, försörj mamma på äldre dar)

Jag berättade att jag tyckte det var lite konstigt att jag känner MT så olika, olika dagar, men det var tydligen helt normalt åtminstone fram till vecka 25. Gött.

Hon frågade om jag var intresserad av att vara med i en föräldragrupp för singelmammor och det tyckte jag lät kul. Visst, jag kan gå i en "vanlig" föräldragrupp också, men det skulle vara skönare med lite folk i ungefär samma sits.

Vi lyssnade på hjärtat också förstås! Hon ligger mellan 147 (vilopuls trodde BM) och 157 (när hon gymnastiserar). Hon har tydligen väldigt regelbundna, starka slag och det är alltid skönt att höra.

Så så är det med MT

Själv mår jag toppen! Inget illamående, ingen huvudvärk, inga humörsvängningar, inte trött. Jag kan träna utan att bli alldeles flåsig igen och känner mig överlag stark, frisk och glad =) Så det är bara att njuta!

2 kommentarer:

  1. Åååååh, vad jag ser fram emot att må toppen! :S Så kul med en mammagrupp för singlar...undrar om det finns här hos mig också? Härligt att höra att MT är så aktiv och verkar ha det så bra! :)

    Kraaaaaam!

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Tack fina!

    Härligt med en mammagrupp för singlar och att MT gymnastiserar och har sig :-)

    Kram

    SvaraRadera