måndag 31 oktober 2011

Oh my god! Lokaltrafiken har slagit rekord i jävulskap!

My godness!

Så här höga stressnivåer hoppas jag att jag slipper fram till förlossningen åtminstone...

Sitter just nu tryggt på SJs tåg mot Lund, men det var tusan i mig på det berömda håret!

Är på ett seminarium på eftermiddagen och det slutar lite tidigare än jag räknat med, det här är en bra bit utanför stan med pendeltåg. Nåja, jag behöver inte åka fören 16.15 för då är jag på tågstationen ca 25 minuter innan mitt tåg går (17.06). Går till bibblan och lånar en bok och hoppar sedan på pendeln som går 15.58... Huuuur mycket tid som helst till godo!

Trodde jag ja...

Tills det blev signalfel.

Vi blir mer och mer sena och jag blir mer och mer nervös... Tåget stannar heeela tiden och den enda förklaring vi får är signalfel och att vi kommer bli massivt försenade. klockan blir 16.35...

16.45

16.55... Herregud.... Mitt tåg går om elva minuter och vi sitter fortfarande fast strax innan tågstationen...

16.59 rullar vi så in och jag SPRINGER med väska och handväska (vägande typ 5 kilo), knuffar en person, tacklar nästa... Och hinner!!! Med typ 2 minuter till godo... (lite tack vare att jag ringt SJ innan och fått uppgifter om vilket spår jag ska till så jag kan kuta direkt dit)

En sån språngmarsch har jag inte företagit mig sedan långt innan jag blev på smällen och det tog typ tio minuter innan jag kunde andas normalt utan att hosta... Stackars MT, rejält omskakad därinne.

Nåja... Nu sitter vi här iaf och ska försöka ta igen oss...


1 kommentar:

  1. Din stackare!! Skönt att du hann i alla fall...

    /Anna

    SvaraRadera