tisdag 25 oktober 2011

Vill du ha en snigel på ögat??

Fler än jag som är tillräckligt gammal för att komma ihåg den gamla reklamen? Radiotjänst... Det enda skojiga dom gjort de senaste åren (årtiondena?).

Well, well, det var inte det jag skulle säga utan jag har idag upptäckt att det inte är så skönt att få målarfärg i ögat. Det hade man ju kunnat räkna ut, men ändå.

Nu är taket i vardagsrummet nästan färdigmålat iaf! Och imorgon börjas det med väggarna! Det går sakta men säkert framåt.

Har varit på föräldraledighetsseminarium som mitt fackförbund ordnade idag. Nu är jag så jäkla inspirerad över hur jag ska planera min fortsatta karriär efter föräldraledigheten! Jag funderar till och med att anlita en jobb-coach. Förslagsvis hon som föreläste, hon var grym.Kanske liite, liite tidigt att börja med det, men varför inte? Jag vill ju verkligen vidare.

Sover lite dåligt just nu så jag är trött, trött... Drömmer så fruktansvärt intensivt hela nätterna så det blir liksom inte så mycket vila.Tur att man har inspelningsbar digitalbox så jag inte behöver hålla mig vaken hela House...

Såg för övrigt på gårdagens avsnitt av Barn till varje pris... Elida också... Hennes bebis dog den också. Våra vänners barn, en tjej på Familjeliv och Längtan till ett barn... Den värsta mardrömmen. Att ens barn ska dö.

Lev, lev, lev och må bra därinne MT, hör du det! Mamma säger till på skarpen nu!

2 kommentarer:

  1. Ja usch, absolut värsta mardrömmen!! :(

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Tack och lov inte vanligt att det händer, man får försöka tänka så!

    Kram!

    SvaraRadera