fredag 30 september 2011

Fredag...

Nu är det så fredag, imorgon går jag in i vecka 19 (helt sjukt ju), nästan halvvägs. Ni ska få en magbild imorgon, jag tror faktiskt det syns lite skillnad sedan den i vecka 17. Det bör det kanske göra förstås, men är man sådär trög att det aldrig riktigt går in att man är på smällen så blir det lite svårgreppbart.

Dessutom är det dags för ultraljudet på onsdag, så nära nu och ändå så långt borta känns det som. Det är tur jag har min gravid-yoga-klass på morgonen så jag kanske kan slappna av lite.

För jag har förstått att det är det som är poängen med yoga. Nu har jag bara gått en gång men jag är verkligen inte såld. Jag hoppas det blir bättre. För det första tycker jag inte man kan kalla yoga träning i den bemärkelse jag använder (man blir svettig, det är jobbigt, pulsen går upp). Jag vet att det finns yogaformer som är mer fysiska, men gravidyogan på SATS räknas inte till dom. Det är mest kallt, tråkigt och så får jag ont i axlar, nacke och armbågar av den där hunden-ställningen som vår instruktör är hejdlöst förtjust i. Well. well... Det kanske är något som "grows on you".

Såå i eftermiddag ska jag kompensera med ett spinningpass och core-pass kombinerat. Det blir fint de...

Bebben sparkar inte alls lika mycket idag... Trist. Men helt i sin ordning har jag förstått. För tidigt för att det ska kännas så jätte-regelbundet.

Just ja! När jag kom hem igår var det ledigt i tvättstugan så jag hann köra två maskiner. Så nu har jag trosor och strumpor igen! Man måste uppskatta de små sakerna i livet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar