torsdag 22 september 2011

Provsvar av olika sort...

Igår fick jag svar på min urin-odling som såg helt normal ut. Inga bakterier alls. Troligen kom sammandragningarna av stress och att jag hjälpt mamma flytta (även om jag tänkte mig för tyckte jag).

Idag har jag fått svar från sköldkörtelprovet jag tog i måndags (rekord i snabb återkoppling från VC!). Nu är mina TSH-värden förhöjda, men det hade jag nästan redan gissat. Referensområdet (som man helst ska ligga inom, gärna i det lägre spannet när man är gravid) är mellan 0,2-2, jag har 2,98 nu. Det är vanligt att man får öka dosen under en graviditet.

Jag har känt av det, jag känner min kropp så väl vid det här laget. Svårt att få upp pulsen, tröttare i kroppen än vanligt. Den är svår att beskriva den där tröttheten, men det känns liksom som musklerna inte riktigt vill det jag vill, i den hastighet jag önskar. Jag har märkt det på träningen framför allt.

Dessutom kan förhöjda värden leda till att man blir "lite trög i huvudet". DET har jag verkligen varit sista veckorna. Jag har nog mest trott att det beror på stress och mycket att tänka på, men antagligen inte enbart.

Det är skönt att man kan skylla sin korkade hjärna på något "annat" =)

Längtar till söndag då flytten är över! Ännu mer till slutet på månaden när allt är klart med bank-flytten. jag måste sluta bli osams med min bank. Inte kul att byta inte...

1 kommentar:

  1. Ville bara tacka för ditt svar om tsh tester. Det är så konstigt för jag har egentligen inga symtom, förutom att jag är trött (men det har jag varit så länge jag kan minnas). Ta hand om MT=)

    SvaraRadera