lördag 17 september 2011

Första sammandragningen tror jag

Tror just jag hade min första sammandragning. Jag har haft en riktig skvätt-dag i betydelsen att jag blir jätte-kissnödig, går på toaletten och kissar typ 6 droppar. Men det har varit en del aktivitet därinne sista veckan har jag känt. Det drar, stramar och molar. Så jag är iaf och kissar och när jag reser mig upp känns det som jag får sendrag i hela livmodern. Det håller i sig kanske tio sekunder eller så och det känns fortfarande lite, som efter man haft kramp i foten ni vet och inte riktigt vill spänna eller så för då vet man att sendraget kommer tillbaka direkt.

Hmm, iof har jag haft på-gränsen-till-sendrag i vaderna hela natten, jag kanske har druckit lite dåligt?

I övrigt sitter jag och försöker att inte behöva packa genom att blogga istället. Det är ju så grymt trist att packa! Och superfint väder ute! Men nu ska jag göra ett ryck! Japp... Snart...

Lägger upp ny magbild också. 16+0 idag. Veckorna flyger iväg! Nu ska bebis tydligen inleda en växtspurt och öka flera gånger i vikt de kommande veckorna. Just nu är MT (ihopkrupen) stor som en avocado ungefär. Han eller hon har börjat få hår och tånaglar och är egentligen helt färdig. Ska "bara" växa och fetta på sig =)

4 kommentarer:

  1. man ser att MT har blivit större för magen är inte rund därnere utan mer rund över hela magen.. eller vad man ska säga

    SvaraRadera
  2. Jo, fast man tycker ju själv att det inte händer nåt alls =) Ska bli spännande att se hur det utvecklar sig komman de fyra veckor!

    SvaraRadera
  3. Nu börjar det bli en riktigt fin gravid-mage - det ska bli superkul att se hur den utvecklar sig! :)

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

    /Anna

    SvaraRadera