tisdag 27 september 2011

Kanske lite sparkar?

Jag kan eventuellt känt lite sparkar sista två dagarna? Jättesvårt att avgöra om det är tarmbubbel, muskelryckningar eller bebis faktiskt. Men nu är puffarna liksom på rätt ställe och kommer mer om jag lutar mig framåt eller nåt sånt och "mosar" till livmodern lite.

Skulle vara kul om det är så =) Nu är det ju alltså bara drygt en vecka kvar till RUL, en vecka och en dag.

Då borde man kunna se när bebis rör sig och känna efter om det känns. Sådär lite vetenskapligt =)

Idag slipas iaf golvet i lägenheten och i eftermiddag/kväll kommer en badrumskille och kikar på badrummet. Får se vad offerten landar på. Jag har frågat mamma om jag kan låna pengar av henne om det skulle bli mycket dyrare än jag tänkt mig, det var inga problem. Hon är snäll mamma.

Jag har även fixat alla räkningar och överföringar som måste ordnas nu när jag är mitt emellan banker eller vad man ska säga. Det tog ett tag att reda ut, men jag tror jag har det under kontroll och alla räkningar faktiskt blir betalda.

Kalendern är "städad" och iordning.

Jag blir lite ett kontrollfreak när livet är rörigt omkring mig.

Fast det är förstås någon surtant (det är väl nästan alltid en tant?) som slänger min bokningslapp jag använder på tvättstugetavlan (eftersom nyckeln jag fick inte passar i låskolven) så igår skrev jag en snäll lapp på tvättstugedörren och förklarade läget (med lite större text om tanta skulle vara halvblind eller så) och bad dem lämna lappen så jag kan tvätta för jag har inga rena strumpor kvar. Får se om det hjälper.

Jag har även ringt HSB servicekontor idag och sagt till om nycklar, avsaknad av avgiftsavi och frågat om de konstiga elementrörsdragningarna jag sprang på när jag slet bort (den überfula) sockellisten i plast i vardagsrummet. Får se om de återkommer.

Nu ska jag jobba lite också.

Trött som en gnu, skulle behöva semester.

2 kommentarer:

  1. Holy makarony, jag blir trött bara jag läser allt du gör...;)

    /Anna

    SvaraRadera