lördag 10 september 2011

Jag ska sluta uttala mig =)

Jag skrev för några blogginlägg sedan att jag kände skillnad på mensvärk och växtvärk, yäyä... Det gör jag inte =) Nu har jag haft "mensvärk" till och från i flera dagar. Jag gissar att det växer ordentligt därinne just nu. Inte för att det syns alls. Inte på morgonen iaf. Ligger en ny bild i galleriet idag. Den är tagen på morgonen innan frukost, ska lägga upp en kvällsbild ikväll så ska ni får se skillnaden! Men jag antar att hade jag tagit bilder på min mage på morgonen och kvällen innan jag blev gravid så hade det varit rätt stor skillnad på dem också.

Nu syns magen lite när jag ligger på rygg iaf. Tidigare var det liksom konkavt mellan mina uppstickande höftben, men det är numera lite konvext istället, det är skoj!

Idag är alltså 15+0 eller vecka 16! Bebis är nästan 16 cm lång från huvud till fot. Det är ju stort ju! En hel liten mini-människa!

Jag har senaste veckan haft rejäl spänningshuvudvärk, inatt har jag sovit nästan 12 timmar och nu ska jag strax iväg och träna för att se om jag får ordning på det. Gillar inte att ta värktabletter,  dessutom tycker jag inte alvedon fungerar så bra på spänningshuvudvärk, det är egentligen Ipren som är bäst. Men de får man ju inte ta som gravid.

Sedan ska resten av dagen tillbringas på vinden där jag ska rensa och packa. Det är helgens mission =) För nu är det faktiskt bara två veckor kvar tills jag ska flytta!!

1 kommentar:

  1. Visst syns det att du har en "minitotte" på jäsning på morgonbilden:) Lycka till med packningen och kom ihåg att vila mellan varven.
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera