onsdag 14 september 2011

Inlägg 132...

Känns som jag skulle behöva semester! Det har hänt så mycket senaste veckorna och jag "råkar" hela tiden boka upp alla kvällar i veckan. Det är supertrevligt att träffa folk, umgås och prata! Det är min favvo-sysselsättning. Men jag måste börja packa. Och sova lite mer.

Illamåendet verkar vara bättre idag, det är klart på avtagande vilket jag uppskattar. Men gisses vad jag känner lukter! Jag tycker inte det luktar äckligt eller mår illa av dem, men de luktar så starkt! Träffade preggo-polaren igår för fika, vart naturligtvis mångder med grav-snack men även lite jobb och annat smått och gott. Framåt nio dyker hennes fästman upp, och har så GALET mycket parfym på sig (tycker jag). Jag har märkt att just herrparfym är den doft jag känner allra starkast. Jag får två kramar, en hej-kram, en hejdå-kram. När jag åker hemmåt reagerar jag flera gånger på att; men herregud, den karln måste ha samma parfym som preggos kille, och han också? Och han? Tills jag i hemmets lugna vrå inser att den lilla parfym som liksom gnuggats av på mig vid kramarna är den jag känner hela tiden! Starkt.

Haha, sjukt.

Imorse sätter sig en kille bredvid mig på tåget och det första jag tänker är, han är sjuk! Han luktar infekterat. Där under alla andra lukter på pendeltåget känner jag den omisskänliga lukten av bakteriehalsinfektion. Inte starkt, men klart där. Jag skulle gissa att ingen av de andra runt omkring kände det. Jag får liksom luta mig så långt bort det går för att slippa pustarna. Mycket riktigt börjar han efter ett tag snora och harkla sig. Börjar fundera på poängen med det starka luktsinnet under graviditet. Kanske har med det att göra. Att man ska känna igen dålig lukt så man inte råkar äta något konstigt eller smittas av något?

Vad tror ni? Kan det vara en relevenat teori?

5 kommentarer:

  1. jeg har hørt at det er nettopp det ja, at luktesansen skulle hindre urkvinnene fra å spise dårlige bær! jeg blir også gal av alle luktene på t-banen om morgenen, og syns at alle har dårlig hygiene fortiden:)

    sandramedhjertetihånden

    SvaraRadera
  2. =) Hehe, roligt att höra att det är fler som har det likadant =) Välkommen till bloggen också! Kul att du kommenterar!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att du kan anmäla dig som knark-hund...eller något annat nyttigt - du lär ju kunna lukta dig till det mesta! ;)

    /Anna

    SvaraRadera
  4. ja det läste jag nånstans oxå
    känns ju logiskt men är rätt jobbigt när man är mitt i det och "drabbas" av alla äckliga dofter :)

    jag bytte alla mina tvålar, shampo, diskmedel mot parfymfritt.. inte för att vara miljövänlig eller för att minska risken för allergi utan för att jag tyckte det luktade så sjukt starkt :)

    SvaraRadera
  5. Anna: Ja, jag kan ju behöva lite tillskott i kassan inför nya renoveringen =)

    Natalie: Bra tips, skulle kanske vara nåt...

    SvaraRadera