torsdag 29 september 2011

Å så kom hösten...

... sådär helt plötsligt!

Igår när jag skulle ta tåget såg det ut så här på perrongen!


Massa gula löv! Och idag är de 100 gånger fler. Vet inte riktigt vad jag hade väntat mig när det snart är oktober, men riktigt beredd känner jag mig inte.

Jag är inte någon vintermänniska. Jag gillar inte att frysa, jag gillar inte mörker och jag gillar absolut inte att pulsa och halka omkring i massa snö vart jag än går. För en sak är säker, de vet inte hur man röjer snö effektivt i den här stan inte. Jag håller hoppet uppe om en riktigt mild vinter, med ingen snö alls.

Gällande MT så sparkar h*n på nu =) Lite varje dag. Stärker min tro att det är en liten kille därinne. Killar ska tydligen vara lite aktivare generellt (i magen iaf). Jag trodde mig tom kunna känna det utanpå igårkväll men ska fortsätta känna efter kommande kvällar.

Ikväll flyttar jag hem till läggan igen. Ska bli skönt att få vara hemma och pyssla.

Badrumsnubben dök faktist upp igår och har lovat att skicka offert till måndag. När jag gick därifrån efter mötet slog det mig. Någon ANNAN ska göra jobbet! jag behöver inte lyfta ett finger knappt. Jag behöver inte renovera badrummet. Det kommer liksom ett företag och gör nästan allt jobbet.

Fantastiskt

Vilken idé, man betalar så kommer någon och renoverar åt en. Briljant.

Synd bara att jag varken har budget eller "samvete" att leja bort allt renoverande. Det skulle annars vara riktigt nice.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar