torsdag 22 september 2011

Dålig diet = arg mage

Ja, asså det här borde jag verkligen veta vid det här laget. Men min diet den senaste veckan eller så är ingen hit med min mage.

Ni läser alltså om tjejen som får magsjuka när hon ätit för mycket sötsaker och fet mat under för lång tid (säg exempelvis jul...)

Nu mår jag illa. En sugande äcklig känsla som inte går över av att jag äter.

Började märka det på tåget igårkväll. De där två sista whopper-juniorburgarna och godis/nötter till kvällsmat var nog spiken i kistan (bokstavligen om man nu ska vara lite rolig =))

På vissa sätt är det ju hejdlöst praktiskt med en självreglerande kropp (får direkt ont i ryggen om jag tränar lite, får urkass mage om jag slarvar med maten). Men ibland kunde jag önska att jag kunde slarva lite, iaf ibland. När jag inte orkar hålla på!

Nåja, mer regelbundna tider, mer grönsaker, mer frukt, mer träning och efter lön nästa vecka, bättre mat överlag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar