onsdag 21 september 2011

Man kan alltid lita på att SJ kan göra din skitdag komplett!

Idag har varit en riktig hormon-dag, eller tröttdag eller nåt.

En sådan riktigt låååg dag då tårarna aldrig varit långt borta.

Jag ska i vilket fall hem! Hem till min säng! Tåget går 17.29 och jag är framme i storstan igen klockan 21.45, lite i senaste laget när jag är så trött som jag är från början, men ändå ok.

Eller, så jag 17.29? Jag (SJ) menade 18.15... Sedan kan vi pga av en olycka inte åka raka vägen utan får åka runt på något knasigt sätt. I vilket fall är vi nu (vid denna pressläggning) 2 timmar försenade. Vilket, i bästa fall, betyder att jag är framme 23.45... Hemma i sängen runt halv ett om jag har tur.

Jomensvisst... Kul.

Sedan har jag låst min väska med något smart kodlås eftersom jag lämnade den i klassrummet idag. Fast låset har låst sig eller vad man ska säga. Så när jag varit tvungen att prova mig igenom ALLA koder från 0.0.0 till 9.9.9 (tar ca 25 minuter för den som vill veta) så var jag beredd att börja storlipa. Går till konduktören och frågar om han har något jag kanske kan dyrka upp väskan med. Får låna en skruvmejsel. Efter en del bändande och lirkande får jag upp låset!! Så jag åtminstone kommer åt datorn. Så jag kan jobba och roa mig lite under denna fantastiska färd genom Sveriges gröna ängar och skogar.

Fiii fäään, vilken skitdag.

2 kommentarer:

  1. Usch, din stackare! Jag liiiider med dig eftersom jag också har haft en skit-dag idag...eller det blev bara några skit-timmar, som tur var...men ändå...:(

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam!

    /Anna

    SvaraRadera