måndag 12 september 2011

Kunde inte låta bli...

Jag har köpt en sån doppler så man kan lyssna på bebisens hjärtljud. Jag vet att man inte ska hålla på för mycket eftersom dopplern använder ultraljud, precis som vid vanliga ultraljud. Det ska man inte utsätta bebis för alltför ofta. Alltså lyssande jag idag och har inga planer på att lyssna igen förens några veckor efter Ultraljudet. Vi får se om jag har behov alls. Men det var roligt!

Den ligger långt långt ner bebisen =) Jag fick nästan trycka dopplern mot pubisbenet för att höra nåt. Vilket känns lite knäppt eftersom putet kommer så mycket högre upp! Men jag antar att livmodern trycker upp tarmarna så de liksom putar ut. Alltså är det inte bebisput jag har utan tarmput =) Förvisso orsakat av bebis.

Jag försökte räkna och fick det till att bebis har mellan 156-162 i puls. Ganska högt tror jag? Men den kan ju ha gymnastiserat därínne...

Nåja, har varit på Piloxing idag, nåt pass på SATS som mixar box-light med någon variant av pilates gissar jag. Men det var bra. Inte allt för många övningar jag inte kunde göra och det var oerhört nyttigt för min stackars nacke. Den gör fortfarande ont, men är bättre. Inte så mycket huvudvärk idag tack och lov.

Har fått tag på en golvslipare nu och ska alltså bara jaga tag på en badrumssnubbe också. Men jag har tre som ska komma och titta när jag flyttat in. Två av dem verkar bra, men en lägger tyvärr bara matta. Han drar inte rör eller byter golvbrunn, så väljer jag honom måste jag hitta en röris på sidan om. Men är han billig och bra kan det ju vara värt det. Han har säkert någon röris han brukar jobba med.

Trevlig kväll, nu ska jag i säng!

1 kommentar:

  1. Hahahaha! "tarmput"!! Hahaha! Som jag skrattade!! Men, som sagt, det är ju ändå pga av en bebis! ;)

    Vad kul att få höra hjärtslagen! Mysigt, antar jag...

    /Kraaaaaaaaaaaaaaam!

    /Anna

    SvaraRadera