torsdag 8 september 2011

Råkade visst äta ost...

Var på teater igår och dom bjöd på snittar, det såg så gott ut och jag frågade vad det var i, den första var någon salami och ost, den andra gravad lax och pepparrot och den fjärde ädelostcheescake på pepparkaksbotten.

Smarta jag tänker: salami=lufttorkat, inte så bra. Gravad lax som stått framme en stund, inte så bra. Ädelostcheesecake, smasken!! Tar en tugga, tar en till, stannar upp mitt i tuggandet. ÄDEL-ost... Alltså lika med mögelost... Ajdå... Springer in från takterrassen där vi står (jag och en kompis) hittar en servett, spottar diskret ut.

Hoppsan.

Väldigt lätt att göra fel måste jag säga. Nu oroar jag mig faktiskt inte så mycket. Det var så oerhört lite, och jag tog bara en tugga, risken för listeria är så liten. Men inte var det smart inte.

Nåja, hjälp mig nu hålla alla tummar och tår för Anna som åker till Köpenhamn idag för insemination! Hejja Anna, jag tror starkt på den här gången!

1 kommentar:

  1. Aaaaaw, TACK!! Jag hoppas också på denna gången! :) Nu ska jag "bara" vänta i två veckor innan jag får reda på resultatet...den som väntar på något gott...;)

    Kraaaaaaam!

    /Anna

    SvaraRadera