måndag 19 september 2011

Felix färdigrätter och snabbmat...

Japp.

Det är vad jag lever på den här veckan. Anledningen är väl en kombination av två saker. Jag har skitdåligt med pengar och nästa månad är det så mycket utgifter att jag kommer bli tvungen att nalla på sparkontot/renoveringskontot/bebiskontot för att ha några pengar över att leva på alls! Sedan har jag så galet mycket att göra nu med flytten, kurs i Lund, en hel del på jobbet (faktiskt!!? Wow...) att jag bara inte orkar/har tid att laga mat.

Så jag har köpt fem Findus färdigrätter för 99:- på Ica (kan rekomendera den med kyckling, potatiskrocketter och broccoli, faktiskt inte alls lika läskig som en del av de andra) och sedan levt på gamla matlådor ur kylen och snabbmat (som är billig).

Vi kan alla konstatera att MT inte får det mest näringsriktiga blodet den här veckan.

Men i vanliga fall lägger jag ganska mycket pengar på att handla råvaror och laga mat. Mycket ekologiskt, mycket grönsaker (ok, inte lika mycket sedan jag blev på smällen, men av någon anledning är det, det enda jag fått lite avsmak för. Grönsaker?). Försöker äta frukt några gånger om dagen och gillar faktiskt att laga mat till mig själv. Så jag tror MT överlever några veckor med lite kassare käk.

Jag tycker iaf det är underbart att inte behöva laga mat, flera dagar i sträck!

Men när flytten är över så får jag nog ta tag i det där igen.

6 kommentarer:

  1. Men är det inte så att MT kommer att ta den bästa näringen först, vilket i sig betyder att du får det som blir över när MT tagit det h*n vill ha. Så kanske det är du som får ta smällen, om det nu blir nån smäll ;-)

    Av någon anledning vill jag hela tiden tänka han?

    SvaraRadera
  2. Jag tänker också nästan enbart han :) blir spännande att se om vi Har rätt den 5:e!

    SvaraRadera
  3. Så du ska kolla könet?! Ja, jag hade nog inte kunnat hålla mig...;)

    /Anna

    SvaraRadera
  4. Japp, om h*n behagar visa upp sig =)

    SvaraRadera
  5. Men jag som trodde att de va dyrare med färdigratter än att laga själv?

    SvaraRadera
  6. =) Jag lagar nog ganska dyr mat... Så jag tycker 20:- per portion är ganska billigt, speciellt som jag inte behöver laga den! Men du har rätt. Om jag köpte lite billigare mat så skulle det nog vara så.

    SvaraRadera