söndag 18 september 2011

Helg, sammandragningar och resa till Lund

Jaha, då var helgen slut. Har packat en del och varit och hälsat på lilla mormor. Hon fick en UL-bild av MT i ram. Jag var rätt nervös att hon skulle "ta det dåligt", att jag inseminerat alltså. Men inte alls, hon var bara jätteglad och när det kom fler gäster skulle bilden visas upp för alla =) Söta mormor.

I övrigt har jag lite mer sammandragningar till och från nu. Inte jättemycket och jag är inte superorolig, men jag ska knalla över till BM imorgon (utan att boka tid, får väl se vad de säger om det) eftersom jag sedan reser iväg till Lund och inte kommer hem igen förens onsdag kväll. Jag har redan tillbringat en hel kväll på Lunds universitetssjukhus för några år sedan och gör det inte gärna igen. Vill kolla så jag inte har en urinvägsinfektion. Dessa kan tydligen vara "tysta" hos gravida förutom just att man får sammandragningar. Lika bra att kolla upp för säkerhets skull.

Men mamma berättade att hon hade lika när hon väntade min lillebror. Att hon fick sammandragningar när hon lagt sig på rygg i sängen. Jag har fått det två nätter i rad nu. Det gör inte ont, men livmodern bli stenhård! Kan känna den hur tydligt som helst. Som en sten i magen. Jag vet att man får sammandragningar men jag tycker det är lite tidigt. Better safe than sorry.

Sedan bär det iaf av till Lund och kurs. Men höjdpunkten är förstås att jag ska sova hos min lillebror! Vi ses väldigt sällan så det ska bli kul.

Nåja, sängen snart.

5 kommentarer:

  1. Har också sammandragningar dagligen. Började få dem ganska tidigt, kommer inte ihåg exakt vecka, men innan v 19 var det (är i v 29 nu). Har pratat med olika läkare och så länge de inte gör ont eller blir mer regelbundna ska det inte vara ngn fara :)

    SvaraRadera
  2. Neeeeej! Så himla typiskt att jag inte är i Malmö de närmsta dagarna - jag är inte ens i Skåne! :( Aaaaaw, så tråkigt...det hade varit kul att träffas igen...det får bli en annan gång.

    Kraaaaaaaaaam!

    /Anna

    SvaraRadera
  3. Dreams: Tack, alltid bra att höra att det är vanligt! Även om allt nästan är vanligt när man är gravid =)

    Anna: Ja, tristtrist! Men det positiva är att jag ska åka tre gånger till innan mars så alla gångerna kan du ju inte vara bortrest!

    SvaraRadera
  4. Jag hade också mycket sammandragningar tidigt med den yngsta. Fast inte när jag la mig på rygg, utan när jag la mig på mage... Var ganska orolig ett tag men det var (som synes) inget farligt alls =)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Kul att vi kommenterar på varandras bloggar samtidigt Tina =) Jag tror nog inte det ska vara någon fara för MT heller! Och blir den hälften så söt som den som gömde sig därinne hos dig så blir det ju finfint =)

    SvaraRadera