torsdag 12 januari 2012

88 (!?)

Japp, det är så många hål jag räknat till i badrumsväggarna. Då har jag inte ens skruvat ner alla mysko (och omysko) grejer som tanta satt upp under årens lopp.

Kvar är fortfarande toapappershållaren, badrumsskåpet, duschstångsgrejen som man sätter duschmunstycket på... Ni vet, när man inte vill hålla det själv (vad heter det egentligen, det är verkligen tilt i min hjärna nu...) och två stödhandtag som fungerar som handdukshängare och (jag vet, nu är jag tant/höggravid) som stödhandtag... När jag ska ta mig upp ur badkaret, eftersom jag inte skaffat något duschdraperi och måste sitta i badkaret för att inte blöta ner allt... Man är inte ballerinasmidig längre.

Då ska vi ta och räkna hur många av hålen hon/hennes son/make/hobbyhantverkare först fyllt med silikon för att säkerställa att tätskiktet fortfarande är fungerande...

0, noll, zero, нула, null, 为零, zéro (google translate är skoj)... Ni fattar


Det verkar inte som hon duschat så mycket dock och våtrumstapeten har inte släppt någonstans och jag tror inte det är några fuktskador, otroligt nog. Men visst är det dags att renovera.


Och hantverkaren börjar redan på onsdag!!

4 kommentarer:

  1. Åååh! Före och efterbilder vill jag se!
    Lyllo dig som "får" nytt badrum. Jag e lite avis... ;o)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Kommer bilder =)Jag har massor av förebilder! Lite "undertidenbilder" också tänkte jag =)

    SvaraRadera
  3. bara 47 dagar kvar.. weee snart baby

    SvaraRadera