måndag 23 januari 2012

Tvättat håret!

Man lär sig uppskatta de små sakerna i livet. Under helgen har jag ju slipat väggarna i hallen två gånger, utan att kunna tvätta håret! Resten av kroppen går ju att tvätta av med tvättlappar och vattenblask, men håret... Så idag har det varit lite som att jag tömt en burk hår-styling-pulver, Dust it, ni vet... Så vill ni spara pengar och inte köpa en burk sånt, för typ 149 kronor, rekommenderar jag tapet- och gipsdamm. Funkar precis lika bra. Ni kan komma hem till mig och slipa ihop lite själva. Gratis.

I vilket fall åkte jag till gymmet efter jobbet och körde ett pass och sedan tvättade jag håret! I en dusch, med varmt, rinnande vatten!

Och vartenda år i januari är det kaos på gymmet. Kan folk inte avge nyårslöften lite mer jämnt under året? Så vi som tränar i samma omfattning året om inte behöver slåss om maskiner, omklädningsskåp och träningsmattor efter varje julhelg. Nåja, det är väl bra att folk tränar förvisso. Några varje år kanske faktiskt fortsätter och det är positivt. Men lite längtar jag tills det coolat ner sig.

Min lilla hantverkare var fortfarande kvar när jag kom hem halv åtta. Han gick nyss. Men han har tätat klart badrummet. Så nu har jag ett grymt tjusigt rosa-grönt badrum =)


3 kommentarer:

  1. Ja, det är verkligen överfullt på gymmet. Jag har en sådan tur att jag kan bestämma lite själv över mina arbetstider och eftersom jag för tillfället bara kör styrketräning så försöker jag komma dit (och vara därifrån) innan den värsta ruschen kommer! ;)

    SvaraRadera
  2. Jo, det är ju det bästa sättet =)Men det lugnar sig förhoppningsvis snart...

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Men, se där! Det går framåt! Kan inte vara alltför långt kvar nu. :o)

    Kram

    SvaraRadera