söndag 1 januari 2012

Meeer semester!

Jag vill ha meer semester! Den får inte vara slut nuu!

Jag är så trött. Ska man inte vara pigg och utvilad efter semestern?

Idag är det inte många knop som gäller. Men jag har faktiskt monterat upp bebissängen =) Bottnen var lite för hög så jag borrade nya hål och nu kan jag använda IKEA-sängen som en sån bredvid-min-egen-säng-säng. Måste bara komma på ett fiffigt sätt att fästa den i min säng, så den inte glider iväg och MT ramlar ner på golvet. Men jag har trotts allt nio veckor (minst) på mig.

Så här fint blev det!


Igår tvättade jag ALLT jag köpt (eller fått) åt MT. Inklusive madrassen till spjälsängen. Den gick faktiskt in i tvättmaskinen, med lite våld. Bra att veta eftersom det med all säkerhet händer lite geggiga olyckor med små bebisar.

Fast dagen har varit lite jobbig faktiskt. Drömde mardrömmar. En variant av ett drömtema som ofta återkommer i mitt nattliga liv, att jag blir övergiven. Ingen vill vara med mig eller ha mig. Vaknade av att jag grät. När jag väl vaknat till och tittade mot garderoben och alla MTs nytvättade saker fick jag en sån fruktansvärd känsla, tänk om MT skulle dö därinne i magen, tänk om hon var död nu? Vad skulle jag göra då? Ge alla sakerna till kompisens bebis? Leva vidare ensam i den här lägenheten som köptes särskilt för MTs skull? Det skulle inte gå. Det tog några buffar och att jag plockade fram dopplern för att lyssna på hennes hjärta innan jag lugnade ner mig någotsånär. Men nattens känsla sitter i, jag är lite ledsen, trött och deppig. En sån dag bara.

Blir nog bättre imorgon när jag börjar jobba igen och kommer tillbaka i invanda spår. Träning inbokad.

Och bara nio veckor kvar till BF. Helt galet.

Lägger upp en magbild också


4 kommentarer:

  1. Fiiin mage! Och fiiin sängplats!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Usch, det är så hemskt när sådana tankar kommer! :(

    Men fint blir det i lägenheten!!

    Kraaaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  3. Nej, inte roligt alls. Men det är bättre idag. Man får helt enkelt tvinga bort sådana tankar ur huvudet.

    SvaraRadera