onsdag 11 januari 2012

Träning är guld!

Det finns nästan ingenting som får mig att må så bra som träning. Det är det enda som hjälpt i perioder när jag varit deprimerad eller bara lite låg. Det är inget universalmedel som hjälper dygnet om, men de där timmarna efter passet mår jag finfint! Kroppen är lugn, tankarna snälla och orken SÅ mycket bättre. Jag vet det här egentligen, så att jag slarvat med träningen sista veckorna är inte ok.

Som ni förstår var träningspasset igår rena undergöraren! Spinning 30 minuter (uääk!) och sedan lite egen styrketräning och några yogaövningar. Kom hem, lagade middag och städade heeela lägenheten. Lövly!

Känslan sitter fortfarande i och nästa träningspass är inbokat till fredag, då blir det Shape (funktionell styrketräning, mycket bra pass om ni tränar på SATS). Nästa vecka har jag bokat in måndag, onsdag och fredag. Onsdagen är yoga, alltså inte "träning" i bemärkelsen höjd puls eller muskelbyggande. Men ooh så skönt för en trött rygg.

Börjar känna att det nog är bra om jag trots allt lägger golvet i hallen INNAN badrumsrenoveringen tar fart. Innan har jag tänkt att jag gör det efter (haha, kul mening =)), för då spelar det ingen roll om hantverkarna springer inne med skorna eller tappar tunga saker. Men magen börjar bli så stor att den är i vägen. I alla fall när man böjer sig framåt mycket. Och tro mig, golvläggning är inget man gör med rak rygg i speciellt stor utsträckning. Så det börjar nog bli ont om tid innan den är så mycket i vägen att det blir ett mer eller mindre omöjligt projekt (om jag vill kunna andas samtidigt, och det är ju bra att göra). Så förutom kakel, klinkers och massa annat blir det nog till att köpa hallgolv i helgen också. Ska nog börja lägga det redan på söndag.

6 kommentarer:

  1. Hurtiga du! Jag är fortfarande impad av allt du orkar med. :o)
    Själv ligger jag mest på soffan och har så gjort senaste tiden. Men jag ser fram emot träning igen. Du har helt rätt om att man mår sååå mycket bättre av träning!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag som avundsjukt läser din blogg och hur du kan sova när du vill =)Det låter sååå skönt =) Sedan är det väl också så att jag haft tur och klarat mig undan den värsta tröttheten. Men i mångt och mycket handlar det ju om att sakerna är nödvändiga att göra, så det är bara att göra dem =) Men tack för uppmuntran, den hjälper en orka liite till!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Känner så väl igen mig i träningen, det är grundläggande i mitt mående att jag rör på mig.

    Ska se om inspirationen av ditt inlägg räcker till att ta fram pilatesbollen i kväll.. :-)

    SvaraRadera
  4. Holy makarony!! :) Jag uppskattar också träning men jag får inte sådan energi av det!! ;)

    Kraaaaaaaaaaaaaaam!

    SvaraRadera
  5. Jo, har alltid varit sån. Kan inte träna för sent på kvällen för då kan jag inte sova. Blir überpigg!

    SvaraRadera