lördag 21 januari 2012

Mätt!

Herregud... Jag måste verkligen köpa mindre godis till mina mys-fredags/lördags-kvällar... Uurk... Men gott var det, under tiden jag åt det.

Nåja, inte så mycket spännande som hänt, varken igår eller idag. Jo! Naturligtvis att Wilda Mathilda fått en liten tös! Det är naturligtvis jättestort!

Idag har jag gått till posten med handdukstorken som inte passar, gått prommis med en kompis, sovit 30 minuter på soffan, lyssnat på hantverkaren som varit här och lördagsjobbar lite, slipat och spacklat hallen och ätit.

Japp, det var min lördag.

Ni får inga nya badrumsbilder för det syns inte så stor skillnad, men det går framåt! Nu är det flytspacklat och på måndag ska tätskiktet på plats. Sedan, på tisdag, börjar han kakla! Heja hantverkaren!

Just det, jag har beställt tapeter till hallen också. Så j..la skönt att vi ska tapetsera, det betyder nämligen att jag kan slipa spacklet imorgon, finspackla de värsta hålen igen och sedan är underjobbet klart! Nice... Hata underjobb...

MT har varit ganska lugn idag, mest lite rumptryck på högersidan, hon kanske också har vilat lite. Bröstvårtorna har gjort ont hela dagen, det har stuckit och svidit i dem. De läcker lite också... Kommer snart få köpa såna amningsinlägg... Dessutom har jag upptäckt en liten röd "reva" från piercinghålet ovanför naveln. Den är verkligen pytteliten än så länge, kanske 2-3 mm lång och någon mm bred, men tusan också. Så nu har jag tejpat igen. Men det fungerar ju så dåligt. Jag får eksem direkt, trots att jag använder sån tejp som ska vara extra hudvänlig.

Idag har jag i alla fall insett vad det första är jag ska göra när badrummet är klart! Hemma-SPA! Inget fungerar som vanligt, smörja in sig, plocka ögonbrynen, peeling... Längtar.

Imorgon är det iaf IKEA och Bauhaus som gäller igen. Ska köpa alla badrumsskåp och duschen som jag glömde sist.

Rafflande helg =)

Kanske ska ta tag i att lägga upp en ny magbild imorgon också...

3 kommentarer:

  1. Tips på amningsinlägg är att köpa i tyg som man tvättar. De finns på Apoteket. Sköna släta och svala. De i plats som är engångs gör brösten helt skrynkliga och syns genom kläderna. Usch. Kul att det går framåt med badrummet!

    SvaraRadera
  2. Jag flyttade hem till mina föräldrar under tiden mitt badrum renoverades - det är jobbigt med ett icke-fungerande badrum...:(

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset Åsa, ska köpa såna i tyg.

    Anna: Jo... Men då skulle jag få dela sovrum med mamsen i två veckor, känns inte helt ok. Men visst är det lite irriterande, men det går förvånansvärt bra! Kram!

    SvaraRadera