söndag 8 januari 2012

Inte så mycket skrivet nu

Nä, det har inte blivit så mycket skrivet i helgen.

Inte för att jag haft sjukt mycket att göra, men jag har varit seg och trött.

Fredagskvällen blev väldigt bra faktiskt. Inget ex dök upp utan jag och de två andra killkompisarna käkade god pasta och snackade skit.

Skönt

Annars har jag inte gjort många knop. Sovit, läst, pratat med pappsen och hans fru, gått promenader, ätit gott, druckit kaffe och plockat i och ur diskmaskinen ungefär 35 gånger (känns det som). Det blir vansinnigt mycket mer disk när man är fyra än när man är en person. Ungefär fyra gånger så mycket kanske?

Är lite håglös. Vilket är väldigt typiskt för mig vid den här årstiden. Det brukar hålla i sig till fram i april när solen kommer åter. Jag har haft depp-tendenser en hel del vårar och hoppas verkligen att det i kombination med post-förlossningshormoner inte leder till en förlossningsdepression. Men jag vet ju vilka symptom jag ska hålla ögonen öppna för, så även om det händer så vet jag att det finns hjälp att få.

Annars är jag trött, trött, trött. Inte så jag måste sova hela tiden eller så, men sådär segtrött som man är när man är lite bakis. Ska försöka komma iväg och träna några gånger den här veckan så jag får lite energi. Blev bara ett pass den här veckan och det är för lite, både för kropp och själ.

Nästa helg är vikt åt storshopping. För i veckan ska jag förhoppningsvis skriva kontrakt med hantverkaren som ska göra badrummet. Så jag måste ut och handla kakel, klinkers, blandare och annat som måste finnas på plats när han ska sätta igång. Jag vill dessutom bli klar med åtminstone underjobb och takmålning av hallen innan badrumsrenoveringen sätter igång. För jag misstänker att det kommer bli svårt att göra så mycket vettigt där när man har tre hantverkare som springer in och ut ur lägenheten hela dagarna och en massa material och skräp ska bäras in och ut. Tapetsering och golvläggning borde sedan, med lite hjälp, kunna göras på en helg.

Jag känner att det är mycket nu... Mycket som måste bli klart innan skruttan kommer. Och jag ÄR trött. Men det är bara att bita ihop. För det ska bli väldigt skönt att ha allt klart sen.

1 kommentar: