lördag 14 januari 2012

Lördagsaktiviteter

Igår gick jag på Shape på SATS. Det var ett tag sedan sist och jag insåg väl ganska snart att det inte fungerade så bra längre. Inte den här tränarens variant i alla fall. Hon gillade utfall VÄLDIGT mycket. Så det slutade med att jag fick göra 300 000 knäböj ungefär. Trist och inte speciellt bra för fogarna.

Så idag har jag lite ont.

Men jag och mor åkte till Bauhaus ändå. Mamma krasslig och jag stelbent som tusan. Hej vad jag shoppade! Kakel (12 lådor), klinker (3 lådor), blandare till handfat och dusch, toastol,  lister, golv till hallen, bits och massa mer. Härliga 11 000:- slutade notan på... Jag fasthåller att jag borde bli hedersmedlem i Tyskland eftersom jag sponsrar deras företag i så sjuk omfattning.


Här är shoppingskörden:

Kakel och klinkers är stört tungt!! Som tur var hade vi varit på Jula innan och köpt en pirra. Men vi behövde fortfarande gå typ 8 vändor upp till lägenheten för däcken på pirran klarade bara tre paket år gången. Vi skulle köpa ett duschset också (alltså den stången jag nämnde tidigare och själva duschen, men vi måste ha plockat av den av vagnen vid något tillfälle under shoppingrundan och sedan glömt lägga på den igen. Den får inhandlas nästa helg istället.

Väl hemma igen har vi diskuterat finansieringen av badrummet. Mamma vill GE mig pengarna, men kunde efter lite diskuterande tänka sig att "få" fem procent av lägenheten för dem istället. Alltså att hon köper in sig i min lägenhet med de 90 000:- som badrummet kommer kosta. Sedan när jag säljer får hon tillbaka motsvarande fem procent av försäljningspriset. Men jag behöver alltså inte betala tillbaka under tiden jag bor kvar. Det är så jäkla snällt! Hon är så fin min mamma.

Vi har hunnit med att sätta lite lister i vardagsrummet, flytta över matbordet till sin rätta plats (i sagda vardagsrum) och stuvat in alla byggsaker i matrumsdelen av köket, så de är ur vägen när hantverkarna sätter igång på onsdag. Mamsen har dessutom målat taket i hallen och jag har skruvat bord listerna.

Nu blir det soffan resten av kvällen. Kanske ska göra lite popcorn?

Imorgon ska vi på föräldrautbildning mellan 12-18. Hoppas det är bra.

1 kommentar:

  1. Aaaaw, fina mamma! :)

    Nu är det ju en himla tur att jag har kollegor även i Stockholm som har förklarat vad en pirra är - pirra nere i Skåne betyder nämligen att ha sex! ;) Men det hanns med en del missförstånd innan det uppdagades att det inte betydde samma sak i vårt avlånga land! :)

    Kraaaaaaaaaaaaaaaam!

    SvaraRadera