tisdag 10 januari 2012

Nedräkning...

Eller, kanske inte nedräkning. Men känslan är lite som de där sista veckorna innan man får gå på semester. Man är trött, lite omotiverad och längtar mest av allt efter lite ledigt. Riktigt ledigt, flera dagar i rad med ingenting alls inplanerat! Förstår mer och mer det här med att man kanske ska ha någon vecka innan bebisen kommer då man kan ta det lite lugnt.

Får fundera på saken. Det känns inte som jag har tid med en vecka ledigt innan BF, men ibland får man eventuellt prioritera lite annorlunda.

Lill-skruttan hickar igen. Hon ligger nästan konstant med ryggen på min högra sida nu. Troligtvis med huvudet neråt för jag tror det är fötterna hon vispar runt med under revbenen på mig och rumpan som sticker ut och trycker uppåt på höger sida bröstkorgen. Däremot tror jag inte hon fixerat sig, känner inte alls av några ilningar eller så som kompisen pratade om när hennes bebis klämde ner rumpan i hennes bäcken.

Sedan ska jag inte sticka under stol med att jag längtar väldigt mycket efter att bo i en fin lägenhet. Utan tre miljoner färgburkar ståendes överallt, slippapper, gersågar, kartonger, skruvmejslar, penslar, skruvar och massa annat jox.

Har bestämt mig för att städa ikväll efter träningen.Bära ner sånt jag inte behöver mera i förrådet och rensa upp lite. Till helgen blir det som sagt shopping av badrumskakel och dylikt på Bauhaus, men sedan hoppas jag mamma kan hjälpa mig sätta upp listerna i vardagsrummet och möblera iordning. Skulle vara bra om vi kunde få upp taklampor i vardagsrummet och sovrummet också. Väldigt mörkt så här på vintern. Då skulle jag kunna räkna två av rummen som så gott som klara. Bara finlir och inredningsfix kvar då. Det kan jag göra sen.

Satt för övrigt och kollade på youtube-klipp av förlossningar hela kvällen igår... Spricker man inte kors och tvärs är det ju ett mirakel... Men det får man ta då. Huvudsaken att MT kommer ut och mår bra.

Gud vad jag gnäller nu för tiden! Men jag är trött och sliten... Ska rycka upp mig. Börja med att dricka kaffe och göra lite nytta på jobbet. Sedan träning och städning. Kommer kännas bättre då.

2 kommentarer:

  1. Sitter du och tittar på förlossningsvideor på YouTube?! För det första; VARFÖR lägger man ut sånt där? För det andra; är inte det att plåga sig själv? Men det är kanske bara för att jag själv inte har några som helst behov av att titta på sånt...

    Kraaam!

    SvaraRadera
  2. =) Som det kontrollfreak jag är tycker jag det är bättre att veta vad som komma skall (på ett ungefär), det gör mig tryggare, inte tvärt om.

    Sedan kan jag meddela att folk lägger ut förlossningsvideos i överflöd... Vet inte varför dock.

    SvaraRadera