tisdag 24 januari 2012

Just ja, utmaningen....

Fick ju en utmaning av Wilda Mathilda. Så det kanske är bästa att jag besvarar den innan hon börjar läsa bloggar igen =)

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
Tio år sedan... Alltså 2002. Pluggade andra året till sjuksyrra och vantrivdes som tusan. Bodde i världsmetropolen Sönsvall... Kan ha varit tillsammans med min första pojkvän, Erik, fortfarande. Men jag är absolut inte säker. Bodde i alla fall i min första egna lägenhet. En liten etta på 31 kvadratmeter på Södermalm (i Sundsvall då alltså). Den hade jag köpt för 95 000:- (sålde den 2007 för 250 000:-, fin värdeutveckling får man säga). Mamma hade precis, eller skulle precis, flytta till Stockholm... Kände mig nog rätt ensam.
2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
För ett år sedan var jag inne i den långa väntetiden mellan mitt utomkveds och kontraströntgen som skulle göras när jag haft mens tre gånger. Hade slutat blöda efter x:et för ungefär två veckor sedan. I övrigt hade jag fullt upp med att renovera min lägenhet (som vanligt), skulle gissa att jag höll på med finlir i köket vid den här tidpunkten. Jag skulle skriva mitt första inlägg i den här bloggen om 21 dagar...
3) FEM SNACKS DU GILLAR
 - Karl Fazers blå choklad
 - Lösgodis, typ malaco-fiskar
 - Oliver och ost!
 - Nötter (salta)
 - Lantchips med dipp
4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:
Oj... Eeh, ganska många. Texter har en tendens att sätta sig i huvudet på mig. Dock inte bara av mig själv, jag måste liksom sjunga med...
5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU BLEV MÅNGMILJONÄR:
 - Betala mina egna skulder
 - Betala min familjs skulder
 - Köpa min (färdigrenoverade) drömlägenhet, där MT får ett eget stort rum, och jag har ett gästrum/hobbyrum
 - Ordna ett sparande till MT som täcker framtida studier och köp av bostad
 - Gud vad jag är praktisk/tråkig... Jag skulle förstås fira på något sätt, troligen bjuda mina vänner och min familj på en resa någonstans...
6) FEM DÅLIGA VANOR:
 - Kontrollfreak
 - Tidsfascist
 - Svårt att fixa ett förhållande
 - Stör mig på folk som inte följer "regler" (outtalade eller faktiska, spelar inte så stor roll)
 - Att jag har förutfattade meningar om folk pga av deras utseende/utstrålning (även om jag aldrig agerar på det och brukar försöka säga åt mig själv på skarpen att sluta döma)
7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:
 - Umgås med familj och vänner
 - Träna/promenera
 - Äta gott!
 - Sola
 - Semestra
8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:
 - Skulle aldrig köpa:
    - dyra teknikprylar
    - Äckelgulliga barnkläder, typ med kissekatter eller jordgubbar på
 - Skulle aldrig klä mig i:
    - Onepiece (ser mysigt ut, men jag ser, på riktigt, ut som en skitstor, töntig teletubbie. Jag har provat)
    - Kläder från butiker som inriktar sig på glitter, skurna hål, syntetmaterial, magbart och tryck i stil med "sexy kitten"... Ni kan nog föreställa er affären...
    - Stövlar i skinnimitation (svettigt är bara förnamnet)
9) FEM FAVORITLEKSAKER:
Hmm, leksaker? Jag kan lista mina favvoprylar?
 - TV:n
 - Datorn
 - Diskmaskinen
 - Telefonen
 - Sängen
10) TIO PERSONER JAG VILL SE GÖRA DEN HÄR LISTAN (om de orkar):
Tja... Dom som har lust? Anna kanske?

3 kommentarer:

  1. Maj Gadd, är det mig eller någon annan Anna du menar?! Det är kul att läsa sådana "listor" tycker jag, min syster ääälskar dem, men denna är ju superavancerad...;)

    SvaraRadera
  2. Haha, klart jag menar dig! Enjoy =)

    SvaraRadera
  3. Hahahaa! I'm back!
    Vad kul att få läsa lite mer om dig. :o)

    Kram

    SvaraRadera