torsdag 19 januari 2012

Renoveringsdag 2 och singelmammagrupp

Vi börjar med singelmammagruppen. Jag var mycket skeptisk innan jag kom dit, men hej vad fel jag hade! Det var skittrevligt =) Vi var sju stycken, varav tre var inseminerade i Danmark (inklusive jag), en hade genomgått IVF i Danmark, två hade "heminseminerat" med hjälp av gamla ex-pojkvänner som (otroligt nog) båda bodde i England och inte ska ha speciellt mycket med barnen att göra även om de kommer stå som fäder på pappret. En tjej var oplanerad singelmamma. Helt tvärt om mot hur jag trodde fördelningen skulle vara. De flesta var mellan 30-40 år och vi diskuterade massor av nyttiga grejer, som juridiska frågor, vem som ska vara med på förlossningen och varför, ekonomi, bostad osv. Om två veckor ska vi ses igen.

Kul!

Väl hemma, halv nio ungefär, så fick jag spana in dagens progress i badrummet, ser bra ut! Humi boards har kommit upp på väggen (skivorna som är istället för det gamla pappersgipset som inte är tillåtet längre). Elektrikern har varit här och dragit el till nya uttag, golvvärme och tvättmaskin. Han har även bytt mitt proppskåp mot ett nytt med vippsäkringar och jordfelsbrytare. De hade för övrigt stängt dörren till köket och diskat efter sig idag =) Det enda jag måste ringa och fråga om är hur han placerat säkringarna. Alltså vilka säkringar som går var. För det har han glömt att lämna information om.

I övrigt levererades duschdörrarna idag, de ser bra ut.

Över lag en bra dag med andra ord!

Nu håller jag tummar och tår för Wilda Mathilda som befinner sig på BB as we speek! Heja Wilda och heja Mini!

Här kommer dagens bilder:

Badrum med el dragen och Humi boards uppsatta



Och före/efter-bild på elcentralen




1 kommentar:

  1. Vad roligt med mammagruppen!! Jag har inte kommit så långt men jag är också skeptisk mot sådan här grupper...

    SvaraRadera