söndag 29 januari 2012

Sorry, tillbaka

Har varit en sån busy, busy helg igen. Så jag har slarvat med att skriva. Eller fredagen var faktiskt ganska lugn, men på lördagen dök hantverkarna upp och sedan var det fullt ös hela dagen. Jag ryckte in och höll duschdörrar, letade verktyg, fixade kaffe och talade om hur jag ville ha saker. Klockan sju på kvällen var de fortfarande kvar och jag var tvungen att kuta till födelsedagsfesten jag var bjuden på. Utan present... Eftersom jag tänkt handla den under dagen... Nåja, löste det med en fin blombukett och att jag bjuder henne på middag till veckan eller nästa. Festen var trevlig men jag var hemma vid ett-tiden, måste ju vara laddad eftersom mor dök upp vid elvatiden idag.

MEN, det ska nämnas att hantverkaren ringde mig 21.50 på lördagskvällen och meddelade att nu var det KLART! Fast jag fick inte använda badrummet fören vid 12-14-tiden på söndagen för att allt lim och silikon skulle hinna torka.

Vaaaaaaaaaaaaaaaaatten! Rinnande vatten i köket! Tjohoo! Och ett (nästan) färdigt badrum. Det läcker lite från vattenröret till toaletten, högskåpen ska sättas fast i väggen, belysning inhandlas och monteras och tvättmaskinen ska levereras... Just det, dörren och dörrfodret ska målas liksom taket... Men sedan! Nu har jag premiärduschat, premiärgått på toaletten och stoppat in tandborste och sånt i badrumsskåpet. Känns helt grymt bra.

Så här ser det ut nu!


I övrigt har söndagen spenderats med att köpa lister och färg på Bauhaus, montera lister i vardagsrummet, måttat in högskåpen i badrummet (men inte borrat, det får hantverkaren fixa med sin finfina kakelborr imorgon när han kommer och fixar det allra sista.), målat taket i hallen, spacklat hål i badrumstaket, på lister och dörrar som ska målas och de sista hålen i hallen innan tapetsering. Sedan har det sista slipandet i hallen klarats av och hela lägenheten städats.

Nu blir det fötterna upp i soffan resten av kvällen och laddning inför ny arbetsvecka.

4 kommentarer:

  1. Kanonfint!!! :)

    Tack för dina uppmuntrande kommentarer på mina två senaste inlägg förresten!! <3

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaam!

    SvaraRadera
  2. Det ser jättefint ut. Du verkar ha hittat en bra hantverkare.

    SvaraRadera
  3. Anna: Tack! Och självklart! Ibland behöver man lite välförtjänt pepp =) Kramkram!

    Tack Dina, ja, de har varit helt fantastiska.

    SvaraRadera
  4. Snyyyyggt!
    Och vad skönt att det gick så snabbt och smidigt ändå. Njut ditt vatten igen! ;-)

    Kram

    SvaraRadera