onsdag 25 januari 2012

Mardrömmar och kakel

Usch vilken hemsk mardröm jag hade inatt! Jag drömde att jag blivit jättesjuk och skulle dö, typ imorgon. Jag satt och skulle skriva hejdåbrev till alla jag älskade, men framför allt till min lilla bebis som nu skulle få växa upp utan någon förälder alls! Det är andra gången under graviditeten som jag drömmer att jag själv ska dö. Annars brukar temat vara att någon annan jag älskar gör det, typ min mamma. Det här är inte ett dugg bättre faktiskt.

Nåja, det är väl som mamsen säger, man börjar fundera i lite nya banor när man blir mamma.

Men om vi ska prata lite positivare saker så hade hantverkaren satt upp allt kakel på väggarna igår!

Så här tjusigt blev det!


Vet inte vad planen är idag, men jag gissar att det antingen ska läggas klinkers eller fogas. Vi får se när jag kommer hem.

Egentligen har jag bokat in att jag ska träffa lite tjejer från en tråd på Familjeliv idag, för en fika på stan. Men jag är så förbenat trött och oinspirerad... Får se hur jag gör. Det blir i vilket fall en tur till gymmet för styrketräning och dusch.

Jag längtar som en galning efter mitt färdiga badrum! Speciellt nu när man börjar ana hur fint det kommer bli!

5 kommentarer:

  1. Oh...så snyggt kakel! Vill oxå ha...vi har ett ok badrum(två) sedan 8 år tillbaka när huset köptes. Det är vitt med blå bård....jag ha-ar blåa bårdar. Men det är ju så himla dyrt att fixa badrum och vi som ska fixa trädgården i år
    och föräldrapenning till sommaren. Ekonomin går liksom inte ihop:)

    Fasiken också...men drömma går ju:)

    Kramis L

    SvaraRadera
  2. Tack! =) Ja det känns helt fantastiskt att det börjar arta sig! Du vet att det finns sån häftplast att köpa på de flesta byggvaruhus eller hobbyaffärer som man kan klistra på kakelplattor. Antingen att ni köper vit plast eller någon färg ni gillar. Enkelt, billigt och faktiskt rätt snyggt!

    SvaraRadera
  3. Dessa drömmar... usch! Den där obehagskänslan sitter alltid kvar en stund efter att man vaknat också. Brrr...
    Men du har ett attans fint badrum på gång! Jag blir galet taggad att ta tag i vårt nu på en gång men måste nog vänta lite. Under tiden blir jag verkligen inspirerad av att se hur fint du gör hemma hos dig. :o) Bra smak!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Nämen usch, vilken jäkla dröm! :( Jag drömmer märkliga drömmar men inte i den kalibern - som tur är!

    SvaraRadera
  5. Ja, jag har en hjärna som är exceptionellt bra på att tänka ut ruggiga drömscenarion... Jag kanske skulle blivit manusförfattare av skräckfilm och drama =)

    WW: Den dag ni vill göra om ert badrum kan jag verkligen rekommendera min hantverkare! Han e grym!

    SvaraRadera