lördag 17 december 2011

29+0 och dagens renoveringsinsatts

Japp, idag går jag in i vecka 30! Helt galet... Dom säger att det är nu det händer, nu blir det tungt. Vi får se, än så länge går det bra. Det är lite tyngre att böja sig ned, magen är lite i vägen, men inte så mycket. På spinningen måste jag sitta som att jag cyklade på en damcykel. Men det går faktiskt bättre med sammandragningarna. På gårdagens pass fick jag knappt några alls.

Måste boka yogapass i veckan också, ryggen kräver det! Fogarna är i väldigt bra skick, otroligt nog. Senaste veckan har jag kunnat gå så gott som obehindrat.

Var på apoteket igår för att köpa mer kortisondroppar, fyra nummer före mig, jag skojar faktiskt inte när jag säger att tre av de fyra gick från apoteket med papperskassar i ICA-kassestorlek! Helt galet! Jag tror jag väntade 35 minuter! Nåväl, under de 35 minuterna lyckades jag köpa en TENS-apparat. Ni vet en sån el-grunka som man kopplar med pads till tex ryggen och så kör man lite el genom musklerna. Har testat en för många år sedan och tyckte den funkade bra. Tror det kan vara gynnsamt för ryggmusklerna framöver. Sedan kan man använda den under förlossningen också. Den kostade iaf bara 349:-! Grymt!

Idag har jag och mamsen varit effektiva (som vanligt!). Har målat snickerierna sista varvet (trodde jag), målat väggarna och tapetserat. Efter tapeterna kommit upp insåg jag att det inte blir snyggt med den kritvita färg som jag målat dörrfodret med, så imorgon ska jag köpa bruten vitfärg (sån standard snickerifärg 0502Y), det kommer bli mycket bättre. Morgondagen kommer också innebära inköp av golvlister till vardagsrummet och sovrummet. Sedan åker vi hem och målar snickerier i den nya färgen samt städar undan och monterar ner dörrarna som ska målas. Slipar av dem och målar dem åtminstone ett varv. Så onsdag till fredag blir det alltså golvläggning i sovrummet! Det kommer verkligen göra så galet stor skillnad med nytt golv!

Så här ser sovrummet ut efter dagens arbete...


 Mamsen tapetserar, hon är grym på att tapetsera...


3 kommentarer:

  1. Snyggt!!
    Jag är fortfarande lika imponerad...

    God advent på dig

    KRAM

    SvaraRadera
  2. V 30?! Det är helt galet så fort tiden går!! :)

    Och jag är också fortfarande superimponerad av din renovering!

    Kraaaaam

    SvaraRadera
  3. Tack tack =)

    Trevlig advent till er också!

    Kram!

    SvaraRadera