torsdag 15 december 2011

BM-besök

Idag var det dags för BM-besök igen. Lite småfrågor gicks igenom sedan mätte vi magen. Den var tydligen lite i minsta laget. Inte utanför kurvan, men i nederkant (25 cm i 28+5). Så nu ska jag tillbaka om två veckor och kontrollmäta igen. Troligen är MT bara lite liten alldeles av sig själv. Annars blir det tillväxtultraljud och flödeskoll. Inget jag oroar mig för nu, hon ålar på därinne och verkar må bra.

Annars var allt bra, lite högre blodtryck än tidigare, 125/70, istället för 115/65 som det varit, men verkligen inte högt, mer som jag hade innan jag blev gravid. Hb var fortfarande finfint på 122 och sockret låg på 5,8, också bra. MT hjärta slog stadigt och fint på ungefär 153 slag/minut.

Efter jobbet var det återbesök på ögonsjukhuset igen och TJOHOO, Iriten är borta! Så jag kan sluta med salvan till natten och framför allt, jag ska sluta med de pupillvidgande dropparna! Synen tillbaka! Nu är det bara utfasning av kortisondropparna, det kommer tyvärr ta ytterligare fyra veckor. Men, men, det går absolut att leva med.

Nu är jag tröttis och längtar till helgen. Bara imorgon kvar. AW på kvällen med gamla tjejföreningen men det blir nog inte så långvarigt. Jag kommer längta hem till soffan! Sedan hörrni... Då är det bara TVÅ arbetsdagar kvar innan julledighet. Jag har dessutom bara några småjulklappar kvar att handla =) Känns underbart!


4 kommentarer:

  1. Grattis till bättre ögon!
    Och MT verkar, trots ett litet mått, må bra tycker jag. Perfekt inför att njuta din ledighet! :o)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så skönt att ögat är bättre!! OCH att det gick bra (trots en liten MT) hos BM. :)

    Kraaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
  3. Tack tack =) Känns mycket fint att se igen!

    SvaraRadera
  4. ah va skönt att du är frisk igen

    SvaraRadera