onsdag 21 december 2011

Kräkas i vecka 30??

Japp, jag har premiärkräkts! I vecka 30? Är det riktigt normalt det?

Jaja, vi får väl se om det fortsätter eller bara var en engångshändelse. Lite kanske jag får skylla mig själv. Jag klev upp och tog min vitamintablett som jag brukar, jag kan må lite illa om jag tar den och inte äter på en gång. I vilket fall började jag fixa i lägenheten och det gick väl en halvtimme innan jag satte mig med frukosten. Tre tuggor på mackan och sedan var det bara att bege sig till toaletten. Märklig känsla att spy utan att ens må speciellt illa... Sedan fortsatte jag äta frukost, inklusive kaffe och det verkar gå utmärkt hittills.

Nu ska jag kolla klart på Extreme Home Makeover, sedan ska jag måla dörrar, gå med återvinning och efter lunch blir det till att ringa jobbsamtal. Så de tär gjort.

5 kommentarer:

  1. Åh, så onödigt att kräkas nu! ;o)
    Men hormonnivåerna stiger igen mot slutet av graviditeten och då kan man kräkas. Skojigt värre...
    Så kombinationen med vitamintabletten kanske gjorde sitt?
    Hoppas att du slipper det igen i alla fall!

    Kram

    SvaraRadera
  2. =) Eller hur!? Vi får utvärdera om några dagar =)

    SvaraRadera
  3. VA?! Innebär det att jag ska kräkas IGEN?!?! :(

    Jag vande mig men jag håller med om att det är en väldigt märklig känsla att kräka utan att må illa - det hade aldrig hänt mig innan jag blev gravid...sen dess har det hänt några gånger...;)

    SvaraRadera
  4. Ja du Anna, det verkar faktiskt som man kan ha otur och börja kräkas (igen) runt vecka 30-35... Men vi hoppas du stökat klart det nu.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. haha komiskt, fast har hört nån annan berätta samma sak oxå.. hoppas de stannar vid nån enstaka kräkning

    gooooo jul

    SvaraRadera