tisdag 27 december 2011

Dagen...

Pappsen med fru och son tittade förbi idag vid lunch. Väldigt trevligt (de bor annars i Götet). Vi bytte lite julklappar och surrade. Han hjälpte mig även att lägga en golvbit i sovrummet som jag inte fick till själv.

Efter dom gått fortsatte jag att lägga golvet. Det är varmt, jobbigt och tråkigt så jag står inte ut så länge åt gången. Jag måste ha den där filten över magen också, för allt hamrande och sågande låter sjukt mycket.

Det vill säga, det blir ÄNNU varmare... När jag lagt tre paket till, ungefär halvvägs genom rummet, blev jag less och gav upp. Får fixa resten imorgon. Foton kommer, jag lovar, så fort jag lagt klart och satt upp listerna.

Upptäckte att BB-kompisen sms:at och bad mig komma imorgon istället. Farmor hade dykt upp lite oplanerat. Självklart går släkten först! Jag kommer när det passar dom.

Bokade träningspass på SATS istället. Får se hur det går för idag när jag tog en rask promenad till affären (ca 15 minuter) fick jag så mycket sammandragningar att jag var tvungen att ta bussen hem... Kändes lite mesigt. Lite senare kommer kompisen som jag kattvaktat åt för att hämta sin lilla misse. Ska bli grymt skönt faktiskt, kattskrället har en tendens att börja röja runt sådär en tre-fyra på morgonen och eftersom jag sover i vardagsrummet röjer hon liksom runt omkring mig. Inte så lätt att sova sin skönhetssömn då...

Imorgon är det fullbokat på dan, först lunch hos en kompis, sedan BM och efter det nästa kompis för ytterligare lunch/fika. Sedan får vi väl se om det passar att jag kommer och hälsar på BB-polaren, annars blir det hem och lägga mer golv (blää). Just ja! Kommer en röris vid tio och kikar på badrummet också.

1 kommentar:

  1. Det verkar vara en fullspäckad semester du har skaffat dig...;)

    Kraaaaaaaaaaaaaam!

    SvaraRadera