måndag 19 december 2011

Här är hon, min envisa dotter

I vanlig ordning ville hon inte vara med på bild =) Blir ingen fotomodell av min lilla tjej! För det är definitivt en tjej! Ultraljudskvinnan tittade på vem som gjort mitt RUL och säger, "Jahaja, är det Kerstin som sagt att det troligen är en tjej, då är det det. Jag har aldrig varit med om att hon gissat fel!" Mycket riktigt så visade MT upp en fin liten snippa. Jag får alltså lägga ner namnet Benjamin för den här gången och fnura vidare på vackra flicknamn istället!

MT låg med huvudet låååångt ner (enligt UL-kvinnan) och hon trodde det var därför min mage mätt lite, "lite". Men hon är alldeles perfekt stor med lååånga ben (inga tvivel om att mina gener haft med saken att göra). Tydligen har hon mycket hår! Det har däremot jag inget att göra med, jag var skallig tills jag var typ tre år, så hon verkar tack och lov fått lite bra hårgener från Danmark! Jag håller tummarna för bättre sol-skinn också, skulle vara guld!

I vilket fall låg hon med ansiktet ingosat i moderkakan så det var helt omöjligt att få  bra bilder. Dessutom hade hon både navelsträng över huvudet och armen runt halsen på sig själv. Men med lite bra bildseende så ser ni iaf lite hur hon ser ut därinne!

  Här ligger hon och trutar med munnen =)

  Här ligger hon med armen runt ansiktet liksom

 Samma här =)


 Hon är iaf det vackraste jag sett =) Även om jag trots bevisen fortfarande inte fattar att hon ligger därinne!


6 kommentarer: