torsdag 8 december 2011

Seg och oinspirerad

Ja, det märks att det börjar närma sig semester, jul och att det är kolsvart ute allt för stor del av dygnet.

Jag är trött, seg och oinspirerad...

Gör inte alls så många knop på jobbet som jag skulle behöva. Men tillräckligt i alla fall.

Jag vill typ bara ligga i soffan och tröstäta godis eller sitta på ett mysigt kafé med en nära kompis, fika och snacka skit. Inte många dagar kvar nu innan jag faktiskt får det, julledigheten startar, för mig, den 21/12!

Det här godissugen är lite nytt (nygammalt kanske man ska säga). Jag har haft ovanligt lite problem med sötsug under graviditeten, jag är annars en riktigt godisråtta! Men sista veckan eller två har det börjat slå till. Jag tror att det till viss del har att göra med att jag faktiskt börjat "slarva". Jag är sån socker-junkie att jag måste se upp lite. Så under vardagarna är det vanligtvis sockerförbud. Inga kakor, inget godis, ingen glass osv. Men sedan jag bakade lussebullar har jag inte kunnat låta bli att ta en, sådär varannan kväll kanske. Då slår mitt sockerberoende till direkt! Jag blir genast mycket mer sugen heeela tiden. Dax för lite detox igen =) Inte på riktigt alltså, men att återigen införa lite hårdare rutiner kring lussebullsintag på vardagar.

Imorse var ytterligare en hantverkare och kikade på badrummet, ska bli intressant att se om hans offert liknar den jag fått eller skiljer sig åt... Hoppas på lite billigare, inte mycket kanske (då skulle jag nog bli lite misstänksam), men kanske 7000:- mindre. Det skulle vara gött. Han ska för övrigt också få sitt första barn, fast en månad efter mig. Kul!

Nä... Om man skulle ta lunch kanske...

2 kommentarer:

  1. Skönt att det skrider framåt med hantverkarna.
    Mindre skönt det där med ögondropparna... Låter som en fulltidstjänst att hålla reda på allt droppande. ;o)
    Förresten, passa på att njuta av alla lussebullar. Längre fram kanske du inte får plats med så mycket gott. ;o)

    KRAM

    SvaraRadera
  2. =) Ja det är skönt, och återigen tack för tipset. "Din" hantverkare kommer nästa torsdag och tittar! Ska bli roligt!

    Hehe, jag är lite rädd för att äta för mycket socker pga av att min kusse fick en bebbe för två år sedan som vägde 5100g!! Även om jag vill att MT ska växa och må bra, så kanske 5100 gram är att överdriva en smula. Och sockerätande leder ju till större bebisar =) Men någon lussebulle ska jag nog unna mig. Och på helgerna är det ju fritt fram =)

    SvaraRadera