fredag 9 december 2011

Freedag!!

Egentligen borde jag inte vara så himla exalterad eftersom jag ändå kommer "jobba" hela helgen, fast med renoveringen då... Men skitsamma! Jag TYCKER att det är grymt härligt med fredag i alla fall!

Ikväll väntar träning (spinning 30 minuter, core 30 minuter), ska bli spännande att se om det funkar eller om sammandragningarna sätter käppar i hjulet (ahahaahaaa! Hjulet, spinning =) Höhöhöö, göteborgshumor...).

Hrm...Nåja

Sedan blir det bio och mat eller nåt med preggopolaren, det ska bli väldans nice. Jag har faktiskt haft en del att göra på jobbet idag så hon är lämnad att planera kvällen helt själv =) Ska bli skoj att se vad jag ska göra. Hon är numer heltidshemma på havandeskapspenning eftersom hon har ett ganska stressigt och tungt jobb inom handels. Jag är så jäkla glad att jag verkar slippa sjukskrivningar och dylikt. Det räcker med att jag kommer ha det galet tajt ekonomiskt efter att MT kommit, jag vill inte börja ha det redan nu!

Jag vet att jag satt mig i den här sitsen själv. Att jag valt att vara ensamstående mamma, att jag valt att bosätta mig så centralt som jag gjort och att detta oundvikligen leder till att jag kommer ha dåligt med pengar under föräldraledigheten. Men det kommer gå! Jag gjorde budget för flera månader sedan. Tajt men funkar. Blir inte någon latte-mamma av mig inte. Fika en, kanske två gånger i veckan max blire. Nä, det får bli billiga nöjen, som att hälsa på andra föräldralediga, gå promenader, gå på öppna förskolan, fika och äta hemma hos varandra osv. Hoppas sommaren blir bra så man kan ta med picknick och äta ute!

Mina foglossningar har för övrigt helt ändrat karaktär sista veckan eller två lustigt nog. Nu har jag nästan inga problem från rumpan/ryggslutet utan nästan bara framtill, det är nog både foglossning och ligament som bråkar lite tillsammans sådär. Men ingen mer ischias i alla fall! Gött! Det som blivit jobbigare är att vända sig i sängen, det är faktiskt riktigt plågsamt nu sedan fogen fram började bråka.

Well, well, imorgon går jag in i 28+0 och det börjar bli dags för ny magbild. På söndag borde dessutom lite nya renoveringsbilder vara på sin plats.

1 kommentar:

  1. Jag borde nog också kolla hur min ekonomi blir när Pölsan är här...men jag stoppar nog huvudet i sanden ett tag till om jag känner mig själv rätt.;)

    Tack för namnsdagsgratulationen! :)

    SvaraRadera