måndag 5 december 2011

Jag har en plan...

Japp, jag har kollat runt lite på nätet och nu har jag installerat en decibelmätare i telefonen. Så imorgon ska jag mäta HUR högt slipmaskinen låter. Om den ligger på gränsen ska jag bädda in bebis i kuddar och filtar. Yes... Jag kommer stå och slipa väggarna i mitt sovrum med en kudde (eller fler) på (runt) magen och fleecefilt virat kring alltihop. Jag kommer se ut som ett block-mongo men det får det helt enkelt vara värt. För jag få ångest bara av att tänka på att slipa alltihopa för hand. Framför allt för att resultatet kommer bli så grymt mycket snyggare med maskinen. Så nu är det bara hoppas på det bästa, att decibelnivån inte överstiger 80 dB med väldigt mycket...

Nu är det tusan nedräkning till jul, jag lääängtar så mycket! Det ska bli skönt att ha många dagar att pyssla med läggan och det ska bli skönt att få komma bort lite också. Få träffa släkt och kompisar och bara ta det lite lugnt. Nu har jag två byggare till som ska komma och kolla på badrummet, en på torsdag och en nästa torsdag. Jag hoppas så att jag får en, för mig, rimlig, offert före jul.

Sedan längtar jag förstår som en tok till den 19 december då jag ska få kolla på lillskruttan(en?) i 3D! Då kanske jag får helt klara besked om skruttan faktiskt är en skrutta, och inte en liten skrutt =) BM var väl ganska säker på ultraljudet i vecka 19, och jag tyckte nog också det såg ut som en tjej. Men man vet ju aldrig, ska bli så spännande! =)



2 kommentarer:

  1. Hahahaha! Då vill jag gärna ha bild på det i så fall!! :)

    SvaraRadera
  2. Hehe, nu har du den. Fast inte lika skojig som jag misstänkte att den skulle bli =)

    SvaraRadera