tisdag 20 december 2011

Nu ere semester!

...Ja, eller semester och semester. Jag har en del jobb kvar att göra. Förra veckan försvann på kurser och möten och jag fick inte alls så mycket gjort som jag borde. Så imorgon och på torsdag ska jag ringa en hel del samtal och läsa artiklar. Men och andra sidan kan jag göra det när jag vill =) Sova länge på morgonen, ta en fika med havandeskapslediga preggopolaren och, förstås, renovera lite...

För det ska jag också göra! Reeeenooooveeeraaa! Men det kommer ni nog få läsa om tills ni blir skitless den kommande 1,5 veckan. Så jag ska inte skriva mer om det.

Var på jobbet till sju ikväll för att städa undan, göra ToDo-listor till efter jul, avsluta det som skulle avslutas och lämna in det som behövde lämnas in. Sedan orkade jag inte mer och åkte hem. Lagade lite go'-middag för att fira. Gjorde kycklingburgare med massa sallad, ugnsbakad klyftpotatis och, håll i er nu, egengjord sån amerikansk hamburgerdressing! Jag kollade lite på tuben i butiken och gick hem, slängde ner gurka, lite inlagd gurka, rödlök, lite vitlök, majonnäs, creme fraiche, ketchup, paprikakrydda, salt och peppar. Verkligen på en höft sådär. Sedan mixade jag ihop alltihop och hoppades på det bästa... Och det blev helt grymt! Jag är så imponerad av mig själv! Smakade precis som dressingen man får på restaurang!

Just det! Dessutom kom min chef in på kontoret, jag har egentligen två arbetsplatser. Jag är anställd på den ena men forskar på den andra. I vilket fall så får jag ju inte julklappar och sånt från skolan där jag forskar eftersom jag inte är anställd där rent tekniskt. Men de hade fått en julklapp över, så chefen gav den till mig! Jättesnällt =) En jättefin Eva Salo kaffetermos! Två muggar också, men dom tänker jag nog ge bort, jag har redan muggar och behöver inte två udda till. Men termosen behåller jag!

Fin va! Roligt! Dessutom fick jag en chokladask av en leverantör och min chef på skolan gav alla på avdelningen (termosen var från skolan till alla anställda) ett så kallat Gourmet-card, det är ett sorts presentkort där man får beställa tre olika delikatesser som sedan levereras hem till dörren. Jag känner mig galet bortskämd! Och julen har inte ens börjat än =)

MT har haft en riktig åla-runt-dag och lyckades dessutom få till en riktigt ordentlig kick när jag var på väg hem. Kändes som magen blev en decimeter längre. Det var inte så skönt faktiskt, men det är kul att hon är så aktiv.

Nä, nu ska jag nog slänga min mat-koma-kropp i säng och läsa lite mer Sheila Kitzinger...

2 kommentarer:

  1. Härligt med semester - försök njut lite mellan all renovering!! ;)

    SvaraRadera
  2. Hejsan,
    så kul att renovera! Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har just nu en jultävling som pågår. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera