onsdag 7 december 2011

Återbesök hos ögonläkaren

Och det har tydligen inte blivit ett dugg bättre sedan förra veckan. Jag skulle från början droppa en gång i timmen för att sedan glesa ut till en gång varannan timme när ögat var "betydligt bättre", vilket jag bedömde att det var i söndags. Så jag började droppa varannan timme då. Men det var tydligen inte bra.

Så nu blev jag hemskickad med instruktioner att under första timmen droppa en gång var femte minut(!), för att boosta, som ögonläkaren sa. Efter det ska jag droppa en gång i timmen (när jag är vaken) fram till nästa besök på torsdag nästa vecka. Sedan har jag fått en kortisonsalva som ska läggas i ögat innan jag somnar för natten. Så nu ska jag alltså droppa pupillvidgande morgon och kväll, kortisondroppa en gång i timmen all vaken tid och sedan salva på natten. Nu är man välmedicinerad...

2 kommentarer:

  1. Nej men usch, det låter ju inte så bra...eller roligt...:S Hoppas att ögat snart blir bättre!

    Kraaaaaaaaaam

    SvaraRadera