lördag 3 december 2011

Bakat kakor och rivit tapet

Usch vad jag avskyr den här delen av renoveringen! När allt ska slipas, spacklas och sedan slipas igen. Det är så galet mycket damm!! Jag gillar INTE damm.

Jag har sett på såna inredningsprogram att de använder en så kallad "giraff", de ser ut så här


En sån skulle jag vilja ha... Swoosch skulle det säga då så skulle allt vara slipat... Nästan

Men eftersom jag inte är rik så får jag slipa för hand. Trist, men nödvändigt. Har gjort två väggar idag, två till imorgon. Nästa helg kanske man kan börja måla. Skulle vara guld.

Sedan har jag bakat syltkakor för första gången i mitt liv. Vackra blev dom inte, men säkert goda =) Nu luktar det underbart i hela lägenheten!

1 kommentar:

  1. Ååååh, syltkakor ÄR gott!! Det bakade jag alltid när jag var yngre eftersom det var så himla lätt. Men det var läääängesen nu!

    SvaraRadera